torstai 26. elokuuta 2010

The Illusion number six

Pakko laittaa tämä, en jaksa kirjoittaa, ja kuume tekee tekojaan.

tää on maailman paras runo niille,
upporikkaille, ja ilkka kanerville,
sen kirjotan mä puhtaal aaneljä-paperille,'
osa täst omistetaan mun parhaalle kaverille,
kun puutuu mul toimeentulotuki viikos,
mul on blacklist ylähääl mustassa vihkos,
kyllähää tääl saa erota kirkost,
kun ei erota jumalii täst ihmisten kirjost,
hauskempi elämä kun b-luokan elokuva,
mul on lähiössä oma pienenpieni tupa,
elämä vilisee kun mustavalkoelokuva,
oon täynnä rakkaut, siks tappamiseen lupa,
mul ois syytä muttei rahaa kanteisiin,
mul ois syyt saada ruista ranteisiin,
mul on ritsoja autoihin kromivanteisiin,
mul on suomen hallitus, hyvä syy aseisiin,
kyllä suomalainen mies vaan pärjää aina,
parhaiten se pärrää perjantaina,
sil on syy vitutukseen,on perhe ja laina,
sil on yksinkertaisesti syy juoda aina,
pistetään hipit mukaan minkkitarhoihin,
ja vedotaan suomalaisiin perhe-arvoihin,
sit pääsen sanoo, tätähän mä tarkoitin,
ku silitetään koirii vaa vastakarvoihin,

oon puhdas turkki, valkonen kun ensilumi,
ullakolta löytynyt iloinen perhe-albumi,
mis on kaikki on tapahtunu, just niinku saduis,
tuoreen unelman hajuist,
oon hieno mies, miellyttävä kuin kusi,
ullakolla arkussa vaaniikin susi,
kaiken piti mennäkin kuin kauhuelokuvis,
tätä satuu ei lapset lukis,


inspiraatio ammentunut on nuudelipaketist,
saa vaan tuhkat päälleen uudenvuoden raketist,
joutsenien lentoonnousut järvestä anemist,
toimeentulot aina kun on todellista hakemist,
Rizla-paketin kannes, nään ystäväni mun,
hymypojan, todellisen hyvänpäivänätutun,
se on karhukopla, joka mieltäni ohjaa,
saa mut kerta kerralt painamaa kaasun pohjaa,
syyttömänä katselen mun sinisil silmillä,
mun omatunto käveli pois, ja mieli on pilkillä,
mistään en digaa, ja kaikis on vikaa,
pelaan useit pelejä, mut en pelaa ku sikaa,
mua katselee nolla takasi peilistä,
rakastan jokapäivää, paitsi tätä ja eilistä,
huominen on mulle täysin se, yks, ja sama,
huominen kumisee tyhjyyttä, se on vaa yks sana.

Copyright Jony Kuparinen.

2 kommenttia: